Κυριακή 3 Ιουλίου 2011

Έκθεση πεπραγμένων επιμορφωτικών ημερίδων στους Νομούς Αργολίδας και Κορινθίας

Κατά το σχ. έτος 2010-11 πραγματοποιήθηκαν τέσσερις επιμορφωτικές ημερίδες με θέμα «Αξιοποίηση του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών στο Δημοτικό» στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Ενίσχυση της Διδασκαλίας Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ: (1) 16 Μαρτίου: 2ο Δημοτικό Σχολείο Άργους, Εκπ/κοί Δημοτικών Σχολείων περιοχής Άργους, (2) 7 Απριλίου: Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο Λουτρακίου, Εκπ/κοί Δημοτικών Σχολείων Διεύθυνσης Κορίνθου και 1ου Γραφείου, (3) 5 Μαΐου: 1ο Γυμν. Ναυπλίου, εκπ/κοί Δημοτικών Σχολείων Ναυπλίου, Ασκληπιείου, (4) 16 Ιουνίου: 3ο Γυμν. Τρίπολης, εκπ/κοί Δημοτικών Σχολείων Τρίπολης, Μεγαλόπολης.
Τις ημερίδες παρακολούθησαν 62 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι ενημερώθηκαν για τη φιλοσοφία, τη δομή και την παιδαγωγική αξία του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών για το Δημοτικό Σχολείο.  Τα συμπεράσματα ήταν τα εξής:
  •  Οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους θεωρούν ότι το Portfolio γλωσσών αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στην ενίσχυση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών.
  • Συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης, στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης κλπ επιτρέποντας έτσι στους μαθητές/τριες να αντιληφθούν πως οι ίδιοι μαθαίνουν.
  •  Δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να αντιληφθούν πτυχές του εαυτού τους (αυτογνωσία) καθώς και στους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν τα ενδιαφέροντα, τον τρόπο μάθησης και τις ανάγκες των μαθητών τους.
Οι προβληματισμοί και οι ερωτήσεις των εκπαιδευτικών αφορούσαν:
  • Να ενημερωθεί όλη η σχολική κοινότητα έγκαιρα: εκπαιδευτικοί, γονείς, διευθυντές. 
  •  Τα πορτφόλια έπρεπε ήδη να είχαν δοθεί στους εκπαιδευτικούς για να τα μελετήσουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. 
  •  Πρακτικά προβλήματα όπως: πού θα φυλάσσονται, εξεύρεση χρόνου, πόσο συχνά, υλικοτεχνική υποδομή σχολείων, συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς κλπ 
  • Προβληματισμός  για τους μαθητές με δυσλεξία ή αναπηρία. Έχει ληφθεί μέριμνα για αυτά τα παιδιά; 
  • Εκφράστηκε η αγωνία των εκπαιδευτικών για συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωση, ώστε η χρήση του πορτφόλιο να αποβεί ουσιαστική και να εκπληρωθούν οι στόχοι του.

Η Σχολική Σύμβουλος
Ελένη Ζώη-Ρέππα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου