Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Έκθεση πεπραγμένων επιμορφωτικής ημερίδας στην Αιτωλοακαρνανία


Την Πέμπτη 12/5/2011 στην αίθουσα εκδηλώσεων του 16ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Αξιοποίηση του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών στο Δημοτικό» στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Ενίσχυση της Διδασκαλίας Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ.
Στην ημερίδα συμμετείχαν 43 εκπαιδευτικοί Αγγλικής (ΠΕ06) γλώσσας που ανήκουν στη διεύθυνση και τα γραφεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νομού Αιτωλοακαρνανίας.
Τα συμπεράσματα της επιμορφωτικής Ημερίδας ήταν τα εξής:
Οι εκπαιδευτικοί  με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησαν την ενημέρωση για το Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών για το Δημοτικό και εξοικειώθηκαν με τη δομή και τις δραστηριότητες που περιλαμβάνει  και ενημερώθηκαν για την παιδαγωγική του αξία.
Ανταποκρίθηκαν θετικά στην  ένταξη του πορτφόλιο  στην μαθησιακή διαδικασία και διατύπωσαν παρατηρήσεις, ερωτήσεις  και προβληματισμούς σχετικά με το πορτφόλιο αλλά και γενικότερα για την διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο.
Συγκεκριμένα, διατύπωσαν την άποψη ότι η πιστοποίηση της Αγγλικής γλώσσας  μέσα από το σχολείο θα αναβαθμίσει  το μάθημα και θα αναγνωριστεί το έργο των εκπαιδευτικών Αγγλικής γλώσσας Π/θμιας εκπ/σης από μαθητές, γονείς αλλά και την εκπαιδευτική κοινότητα. Επίσης, αναφέρθηκαν στην έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής που δυσχεραίνει την  εισαγωγή και ανάπτυξη καινοτόμων δραστηριοτήτων στην μαθησιακή διαδικασία,  και τόνισαν την ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση.
Αναφορικά με το πορτφόλιο, πέραν των πρακτικών προβλημάτων όπως η εξεύρεση χώρου φύλαξης στο σχολείο οι εκπαιδευτικοί ρώτησαν πότε θα εισαχθεί στα σχολεία, αν θα  έχει ο κάθε μαθητής το δικό του αντίτυπο και αν θα συμπληρώνεται ένα πορτφόλιο για τις διδασκόμενες γλώσσες στο κάθε σχολείο ή αν για την κάθε γλώσσα θα υπάρχει ξεχωριστό πορτφόλιο και αν η γλώσσα συμπλήρωσης θα είναι η ελληνική ή η ξένη. Επίσης, διατύπωσαν επιφυλάξεις  για τους μαθητές που υστερούν ή έχουν μαθησιακές δυσκολίες  και την δυνατότητα  τους να εμπλακούν στην διαδικασία συμπλήρωσης του.  
Συμπερασματικά, οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται περαιτέρω επιμόρφωση και συνεχή καθοδήγηση για την σύνδεση του πορτφόλιο με την μαθησιακή διαδικασία και το διδασκόμενο βιβλίο έτσι ώστε η συμπλήρωση να αποβεί ουσιαστική και επωφελής για τους μαθητές  στους οποίους απευθύνεται.


Η Σχολικός Σύμβουλος Αγγλικής Γλώσσας

Βασιλική Κώτσιου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου