Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Έκθεση πεπραγμένων επιμορφωτικής ημερίδας στην Καβάλα

Την Πέμπτη 11-05-2011 στην αίθουσα του ΠΕΚ Καβάλας πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Αξιοποίηση του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών στο Δημοτικό» στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Ενίσχυση της Διδασκαλίας Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ.
Στην ημερίδα συμμετείχαν 44 εκπαιδευτικοί Αγγλικής (ΠΕ06) γλώσσας που ανήκουν στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας
Σημειώνεται ότι ενδιαφέρον για τη χρήση του Portfolio έδειξε και ο Προϊστάμενος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΑΜΘ και τον παρέπεμψα για ενημέρωση στην ιστοσελίδα του Portfolio.
Τα συμπεράσματα της επιμορφωτικής Ημερίδας ήταν τα εξής:
  • Οι συνάδελφοι ήταν αρκετά επιφυλακτικοί, τόσο για την χρησιμότητα όσο και για την εφαρμογή του Portfolio σε μαθητές Δημοτικού σχολείου, κυρίως γιατί έρχεται σε άμεση αντίθεση με το ισχύον εξεταστικό σύστημα..
  • Ως βασικό κώλυμα στην υλοποίηση του Portfolio εντοπίζουν το θέμα της χρονοβόρου διαδικασίας που θα «κλέψει» χρόνο από τις διδακτικές ώρες, μια που απαιτείται συνεχής και εξατομικευμένη καθοδήγηση από τον εκπαιδευτικό. Ως προσφορότερη ώρα προτείνουν την ευέλικτη ζώνη.
  • Αναρωτιούνται αν οι μαθητές θα πρέπει να συμπληρώνουν ξεχωριστό Portfolio για κάθε ξένη γλώσσα
  • Επίσης, αν έτσι προωθείται η «μερική κατάκτηση πολλών γλωσσών»
  • Αν για τη συμπλήρωση του Portfolio  χρησιμοποιείται η Ελληνική γλώσσα ποια χρησιμότητα μπορεί να έχει στο εξωτερικό για παιδιά στρατιωτικών π,χ..
  • Χρήσιμο, επίσης, θα ήταν να ενημερωθούν για τα συμπεράσματα από την  αξιολόγηση του Portfolio στο εξωτερικό, καθώς και τί είδους ερωτήσεις περιελάμβανε.
         Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι  απαιτείται πολλή προσπάθεια για να αλλάξει, κυρίως, η νοοτροπία της δασκαλοκεντρικής διδακτικής προσέγγισης και να δώσουμε χώρο και χρόνο στους μαθητές να αναπτύξουν την ευθύνη και συνειδητότητα της ατομικής τους μαθησιακής διαδικασίας.
Η χρήση του Portfolio πιστεύω πως συμβάλλει προς αυτήν την κατεύθυνση.
Η Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής Καλλιόπη Κιοκπάσογλου,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου