Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Έκθεση πεπραγμένων επιμορφωτικής ημερίδας στην Κοζάνη


Τη Δευτέρα, 30 Μαΐου 2011, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 11ου Δημοτικού Σχολείου Κοζάνης πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική ημερίδα με θέμα «Αξιοποίηση του Ευρωπαϊκού Portfolio Γλωσσών στο Δημοτικό» στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων «Ενίσχυση της Διδασκαλίας Ξένης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ.
Στην ημερίδα συμμετείχαν 59 εκπαιδευτικοί Αγγλικής (ΠΕ06) γλώσσας που ανήκουν στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας Ν. Κοζάνης.
Στόχος της ημερίδας ήταν να κατανοήσουν οι εκπαιδευτικοί τη φιλοσοφία, τη δομή και τον παιδαγωγικό ρόλο του portfolio, να διατυπώσουν τα ερωτήματά τους και τις επιφυλάξεις τους για την εισαγωγή του στο δημοτικό και  να διαμορφώσουν μέσα από τη συζήτηση θετική στάση για να το αξιοποιήσουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Αρχικά η σχολική σύμβουλος, Βασιλική Τσιτούρα, ζήτησε από τους παρισταμένους να ανακαλέσουν στη μνήμη τους γνώσεις και εμπειρίες σχετικά με το portfolio και στη συνέχεια με εισήγηση συνοδευόμενη με προβολή διαφανειών αναφέρθηκε στο ιστορικό του portfolio, στους φορείς που υλοποίησαν το έργο, στις παιδαγωγικές αρχές, στις οποίες βασίζεται, στη φιλοσοφία, τη δομή και τρόπους εφαρμογής του. Παράλληλα πρόβαλε σε ηλεκτρονική μορφή όλο το έργο κατά ενότητες και απαντούσε στα ερωτήματα που υπέβαλαν οι παρευρισκόμενοι.
Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την ημερίδα και συμμετείχαν ενεργά είτε υποβάλλοντας ερωτήματα είτε καταθέτοντας με προθυμία τις γνώσεις και την εμπειρία τους από τη μέχρι τώρα χρήση του portfolio, όπως το γνώριζαν από προσωπική τους έρευνα και από παλαιότερες εισηγήσεις που έγιναν στα επιμορφωτικά σεμινάρια που παρακολούθησαν.
Από τα ερωτήματά τους φάνηκε ότι κατανόησαν τη φιλοσοφία, τη δομή και τον παιδαγωγικό ρόλο του Ευρωπαϊκού portfolio Γλωσσών, ωστόσο συμφώνησαν ότι χρειάζονται χρόνο για να το μελετήσουν συστηματικά πριν να το χρησιμοποιήσουν στην τάξη.
Τα ερωτήματά τους αφορούσαν  στον τρόπο εφαρμογής του portfolio και στο στάδιο προετοιμασίας. Οι επιφυλάξεις τους αφορούσαν κυρίως στον τρόπο διαχείρισης της  απροθυμίας ορισμένων μαθητών να συμμετέχουν  σε όλες τις δραστηριότητες της σχολικής τάξης.
Το τελικό συμπέρασμα από τη συζήτηση ήταν ότι οι εκπαιδευτικοί που παρευρέθηκαν στην ημερίδα διάκεινται ευμενώς απέναντι σε αυτήν την καινοτομία και θα καταβάλουν προσπάθεια ώστε να την ενσωματώσουν στη διδασκαλία


Η Σχολική Σύμβουλος Αγγλικής Γλώσσας Βασιλική Τσιτούρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου